peRjAlaNaN kAmi

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 22, 2011

I am Internet Marketer (IM)

Its been a while, dah lama tak update blog ini. Selama ni merapu-rapu, kali ni lain. Kali ni saya nak kongsi sesuatu yang tak ramai orang tahu sebenarnya. Rahsia ketuk laptop keluar duit hehehe. Mungkin ini adalah tajuk Ebook yang saya merancang akan buat kerana tersangat lah nak berkongsi. Ramai student seperti saya sendiri susah ketika belajar, wang saku RM300 sebulan cukup-cukup untuk makan sehari RM10, belum campur kos rokok. Adoi..haha..Masa practical training dapat allowance RM400 sebulan. Tengah bulan dah risau-risau, sebab saya bukan dari golongan berada. Tetapi masalah ni mungkin boleh selesai jika kita tahu. Ini lah jalan nya, jalan perniagaan masa hadapan. Jika anda tengok gambar, itu adalah gambar yang di ambil dari page paypal saya. Saya baru je withdraw, masih dalam proses transfer ke bank. Jumlahnya RM600 lebih sikit. Tapi itu adalah hasil jualan yang tak sampai seminggu. Untung saya lebih kurang dengan jumlah allowance RM400 sebulan. Anda rasa sikit? Saya peduli apa, saya rasa bersyukur. Sejak didedahkan oleh rakan-rakan, saya berazam untuk mencuba bidang internet marketing ini sendiri, langkah saya bermula selepas habis practical training. Dah lepas sebulan baru dapat macam ni kenapa? Sebab nya saya melalui berbagai dugaan. Account ebay kena suspen, paypal limitkan account. Listing tak laku. Sekarang anda dah tahu saya meniaga di ebay kan?. Ebay bagi pandangan saya dulu adalah tempat orang abiskan duit je, sekarang adalah lubuk emas. Macam-macam lagi peluang di internet lagi jika nak cerita tak habis. Tapi nasihat saya, mencuba ebay perlu belajar, perlu sabar. Ebay bukan nya semudah di sangka, tapi akan mudah jika mengetahui nya.Ok

Saya habiskan dalam 5 hari ni, paling lama 30minit ke sejam untuk ebay sehari didepan laptop. Tapi paling lama pun masa nak list kan barang. Hari lain sekejap je bukak email tengok ada yang beli ke tak, kalau lama pun buat research barang nak jual ada market ke tak( sebab tetiba datang idea nak jual barang lain ni hehe)

Ok lah saya pon tau follower saya ada sorang 2 je, tapi kat korang lah saya nak kongsi sebenarnya. Doakan saya terus berjaya, sekarang tengah tunggu account no3 abis listing. Kalau account no3 ni pon abis macam account no1 ni, macam dapat 2 bulan practical allowance dari Aftaas lah gamak nya. hehe. Ok see u in next post TQ, Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment