peRjAlaNaN kAmi

Daisypath Anniversary tickers

Monday, July 25, 2011

Update sales utk 1st week.


Assalamualaikum,
Hari ni saya nak update sales untuk hari ni supaya merangsang anda yang baca (walaupon tau xde yang bc haha) supaya berani mencuba hehe.
Sila rujuk gambar di atas ye:
Ini adalah statement paypal saya yang dah tunjuk hari tu.
a) Ada buyer baru bayar 23aud selepas saya dah withdraw duit hari tu, saya akan simpan dulu kumpul sampai RM400 keatas baru saya keluarkan sebab paypal mengenakan sedikit caj bg amount yang kurang RM400, satu lagi sebab takut kena limit. Ini pengalaman dulu saya penah kena limit dan juga based on pembacaan dari sifu2 depa kata kalo nak selamat tunggu duit dah Rm800 baru kuar kan tapi saya gamble jelah. Bak rakan seangkatan saya, kalau takut di lambung ombak, jangan berumah di tepi pantai hehehe.
Ok kalau anda tengok anak panah yang saya tunjuk tu, buyer bayar 23Aud tapi jumlah kat account paypal adalah 21.80Aud, ni lah cara dorang cari makan. Rasa nya fee ni memang tak boleh elak atau saya tak tau lagi nak elak macamane haha. Ok takpelah dorang pon nak pakai mercedes macam kita gak haha.
b) Withdraw saya dah complete. YEAAAHHHHHHH!!!
Maksudnya macam permohonan anda telah di luluskan lah, tapi kena tunggu 2 or 3 hari untuk process masuk tu hehe..Hari rabu masuk lah ni hehe

Ok lah yang statement (c) adalah sales untuk account ebay yang 1 lagi tengah run jugak hehe. Tapi listing tak abis lagi tu, ada lagi 3 barang lagi je tinggal dalam listing tu. Menjelang malam ni listing period abis (Saya set listing 5 hari). So lagi 3 je tinggal harap-harap semua habis hehe.

So untung saya setakat ni saya anggarkan dalam RM500. Sikit? Alhamdulillah lah, bukan buat keje berat pun hehe. Sampai di sini sahaja dari bilik berita.

Kalau nak banyak info pasal ebay:

Baca dan mendalami forum ni, forum ni banyak ilmu yang anda perlu kan. Kalau khatam baca ni, sure power hahaha


No comments:

Post a Comment