peRjAlaNaN kAmi

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 18, 2010

a RoAd tO mAlacca-part 3

ni lah pernghabisan pada cerita g melaka ni...

17april2010
10.00am-9.30pm: aku berjumpa kembali dengan cik hunny di melaka sentral setelah aku siap membeli tiket pulang ke kangar. tiket ku 17april2010, 9.30pm melaka-kangar bas durianburung..
kami naik bas ke dataran pahlawan sebab nak tgk wyg kat situ.sebenarnya tu lah masalah kami,kalo keluar mmg xtau nak watpe selain tgk wyg...

setelah sampai kami terus beli tiket wayang pkl2pm..bnyk masa lg, then kami pon merewang jalan2 xtau nak pegi ke mana. tetibe aku mengusulkan utk karaoke walaupon aku tau dier mmg xsuke..tapi for the 1st time dier nak, aku pon dgn penuh excited pon berkarok la tp restricted utk 4 lagu je huhu...dier xbagi bnyk2 hehehe..sangat seronok berdua berkarok dgn nya utk pertama kalinya..dier sangat malu ble aku nyanyi pandang dier n cbe2 utk romantik,dier akan tolak aku supaya tak pandang dier dalam keadaan muke tersenyum sampai ke pipi..

lepas tu kami pegi makan kat kedai tepi dataran pahlawan tu,the taste not bad but yg penting ape berlaku kat situ adalah adegan kucing.jadi sperti biasalah cik hunny yg sgt takut kucing tu akan tarik aku supaya selamatkan dier dari kucing tu..hehehe bende yg da berbulan2 xberlaku dan aku tersenyum dulu sebelum aku selamatkan dier hahaha
tapi sbb makan tu xsedap sgt aku singgah a&w makan salad je,supaya hari ini menjadi hari yg terbaik...hehehe memang terbaik saladnya rm3 je...huhu

then terus rush g masok wayang cte "evolusi kl drift", abis je movie ni kami terus bli tiket ke2 "when to rome"..hehe yg 2nd ni kami beli air coke,lemon tea,pop corn n twisties.mmg best tgk wyg ngan cik hunny n harap 2 movie ni cukup utk "dos ubat penahan rindu utk cik hunny"..hehe

kami adalah shopping2 ckit..tapi xbanyak la sbb budget pon xberape banyak sangat.tapi baju yang aku beli tu bg aku mmg style,da lame xshopping dgn cik hunny.kami kalo shopping sgt syok, kami akan discuss style ke x..harganye elok ke tak..bg pendpt ttg bju tu..gosip2 dlu dan mcm2 la hahahaha i like the moment when we are shopping together,...hehehe

dalam bas utk pulang ke melaka sentral, cik hunny sedey dan menangis di bahu ku..ku kesat air matanya..aku bisik ke telinga nya, "dnt worry dear,i will surely to come back to see u again n we will see each other again in future,love u" . dier sgt sdey kerana masa kami sgt terhad..

kami makan di tesco berdekatan dengan melaka sentral. dier bg aku makan nasi kerabu rm6.bayang betapa bnyk nye,mengah aku nak abiskan.sumer lauk ade ayam,daging,ikan,solok...lengkap...sbnrnye dulu mase kami belajar di kampus yg same, cik hunny suke belikan nasi kerabu utk aku kat pasar malam everyweek.aku mmg suke mkn nasi kerabu tu..dah lame katenye xbg aku mkn nasi kerabu..huhu..dier tersenyum puas hati tgk aku mkn nasi kerabu tu dgn gembira...

aku berjalan menghantar cik hunny sampai ke depan rumah nye. dier bertanya kenapa aku xpindah ke melaka je..aku tunduk kerana mula terasa sebak dan menerangkan kepadanya mengapa aku tak boleh dalam masa yg sama air mata ku mula menitis...apabila aku mengangkat kepala, mata cik hunny sudah pon basah di gelanggi air mata..ku sapu air matanya, ku kesat air mata nya tetapi ia tetap mengalir..air mata kami terus mengalir dan sebelum aku pergi sekali lagi aku ungkapkan "i love u dear, love u soo much and take care dear"..kaki ku melangkah berat dgn tangisan..

sebelum naik bas aku membeli mcflurry dan menaiki bas pada 9.25pm dan bergerak pada 9.30pm...

aku pergi dgn hati yg gembira bercampur sedih.tapi aku pasti akan kembali...with love i come, with love i go...

sekian saja coretan perjalananku..da~~

No comments:

Post a Comment